Tuloksia haulle "Opettajan arvo"

OAJ mukana eurooppalaisen kattojärjestö ETUCE:n erityiskonferenssissa Belgiassa

ETUCE:n erityiskonferenssi järjestettiin 5.-6.7. Belgian Liègessä. Konferenssi tarjosi jäsenjärjestöille tilaisuuden kokoontua yhteen rakentamaan yhteisiä tavoitteita ja pohtimaan tapoja opettajien sekä muiden koulutusalan työntekijöiden työn arvostuksen vahvistamiseksi.

06.07.2022 Uutinen
Presidentti Tarja Halonen: “Opettaja on koulutuksen sydän”

Presidentti Tarja Halonen näkee suomalaisen koulutusjärjestelmän vahvuuksina oppimismahdollisuuksien laajuuden ja korkeasti koulutetut opettajat. Pelkän opettajien omistautumisen varaan koulutuksen tulevaisuutta ei kuitenkaan voida rakentaa, vaan myös rahoituksen on oltava kunnossa. Selvää on myös se, ettei pelkällä kutsumuksella elä, Halonen toteaa.

20.04.2022 Uutinen
Ekonomisti Vesa Vihriälä: ”Koulutus on kilpailuetumme”

Vesa Vihriälän mukaan osaavat opettajat ovat yksi suomalaisen koulutusjärjestelmän vahvuuksista. Koulutus tarjoaa henkistä pääomaa ja luo perusedellytykset uusien innovaatioiden luomiselle, soveltamiselle ja kehittämiselle. Jotta kansainvälisessä kilpailussa pärjätään, pitää kaikkien saada riittävät riittävät perustaidot.

04.04.2022 Uutinen
Ekonomisti Anni Marttinen: ”Ammattitaitoiset opettajat ovat koulutusjärjestelmämme perusta”

Opettajan työ on isoimpia vastuista, joita tästä maasta löytyy, toteaa ekonomisti Anni Marttinen. Hän tunnistaa opettajien työn merkityksen koko koulutusjärjestelmälle ja yhteiskunnan kehittymiselle. Huolta herättää opettajien jaksaminen. Marttinen uskoo, että opettajien alanvaihdoilla olisi valtava vaikutus osaamiseemme ja Suomen talouskasvuun.

28.03.2022 Uutinen