OAJ Sauna

OAJ Sauna on vuorovaikutteinen foorumi, jossa jäsenet pääsevät keskustelemaan OAJ:n toimiston asiantuntijoiden ja muiden jäsenten kanssa. Saunan lauteilla keskustellaan rennosti ja rakentavasti lukuvuoden aikana järjestön ajankohtaisista aiheista.

Mikä ihmeen Sauna?

Sauna on perinteistesti rento, turvallinen ja mukava paikka kokoontua. Saunan lauteilla olemme kaikki tasa-arvoisia. Sauna on epämuodollinen paikka ja mahdollistaa rennomman keskustelun vaikeista ja ehkäpä jäsenistön keskuudessa ristiriitojakin herättäväistä aiheista.

Saunassa on myös vanhastaan pohjustettu merkittäviä päätöksiä ja kuultu juhlien parhaat tarinat. Nyt sinäkin OAJ:n jäsenenä pääset mukaan näihin keskusteluihin yhdessä päättäjien, muiden jäsenten ja OAJ:n asiantuntijoiden kanssa.

OAJ Saunassa järjestetään runsaasti erilaisia livetilaisuuksia. Tänä syksynä pureudutaan erityisesti sopimusten kiemuroihin Joku roti! -webinaarien jälkilöylyissä, joissa jäsenet pääsevät juttelemaan ja kysymään tarkentavia kysymyksiä itseään koskevista mieltä askarruttavista sopimuskysymyksistä.

Myös puheenjohtaja Katarina Murto on jäsenten tavattavissa OAJ Saunan liveissä. Lisäksi liveissä käsitellään keskeisiä koulutuspoliittisia teemoja.

Tarkista Saunavuorot OAJ:n tapahtumakalenterista.

Näin pääset saunomaan

Saunan löylyihin pääsevät vain OAJ:n jäsenet ja toimiston työntekijät.

Sauna lämpenee virtuaalisesti OAJ:n Howspace-alustalla. Saunaan pääsee tilaamalla itselleen sähköpostiin lähetettävän henkilökohtaisen Howspace-kutsun tästä linkistä.

Jäsenyys tarkistetaan ennen kutsun lähettämistä. Tarkistamisessa voi kulua muutamakin päivä, jos saunojia ilmaantuu kerralla paljon. Howspace-kutsu saattaa myös livahtaa roskapostiin. Mikäli linkin tilaamisessa tai Saunaan kirjautumisessa ilmee ongelmia, voit laittaa sähköpostia osoitteeseen sauna.admin@oaj.fi

Saunaan pääsee aina uudelleen aluperin sähköpostiin lähetetyn kutsulinkin kautta. Viesti kannattaakin tallentaa! Saunasta tulee kaikille saunojille myös aina uutta postia, kun uusi keskustelu aukeaa tai Saunassa tapahtuu jotain uutta. Näiden viestien mukana tulee myös aina kirjautumislinkki.

Jos olet jo kerran kirjautunut Saunaan, voit myös mennä suoraan Saunan verkkosivulle https://sauna.in.howspace.com/ ja klikata uuden kirjautumislinkin. Aktiivisten saunojien kannattaa tallentaa Sauna omalle välilehdelleen verkkoselaimessa tai pitää välilehteä auki. Howspacen verkkosivulla pyyntö toimii kuitenkin vain, jos olet alunperin saanut kutsulinkin Saunasta. Uutta linkkiä ei tarvitse pyytää jäsenyyden tarkastuksen kautta, jos olet jo kerran linkin Saunaan saanut.

OAJ pilotoi jäsenten ja päättäjien yhteistä keskustelufoorumia

Valtuuston ponnen eli toiveen mukaisesti pilotoimme vuorovaikutteisen keskustelufoorumin käyttöä tulo- ja palkkapoliittisen toimikunnan, koulutuspoliittisen toimikunnan sekä järjestö- ja viestintätoimikunnan  päätösten valmistelussa. Toimikunnat valitsivat esityslistoiltaan syys- ja kevätlukukaudella muutaman valmisteltavan asian, joiden ne arvelivat kiinnostavan jäseniä ja herättävän keskustelua.

Näistä teemoista OAJ:n päättäjät ja jäsenet pääsivät keskustelemaan Saunassa. Saunassa käydyt taustakeskustelut vietiin tiedoksi toimikunnille, jotka huomioivat keskustelun päätöksenteossaan haluamallaan tavalla.

Lue lisää OAJ:n päätöksenteosta ja toimikuntien asettamisesta

Sauna-pilotilla lisättiin OAJ:n strategian mukaisesti jäsenten osallisuutta ja vuorovaikutusta järjestön toiminnassa. Haluamme kuulla juuri sinun näkemyksiäsi keskusteluun nostettavista teemoista. Jokaisen jäsenen kokemukset ja ajatukset ovat tärkeitä.

OAJ:n päättäjät saivat jäsenten näkemyksiä päätöksenteon pohjaksi. Jäsenet puolestaan saavat suoraa tietoa ajankohtaisten asioiden valmistelusta sekä mahdollisuuden vaikuttaa päätöksiin.

Tervetuloa lauteille!