Hälsa och välmående

Som OAJ-medlem får du rabatt vid Nissen, Instrumentarium och Oral Hammaslääkärit. Elixia ger 20 prosents rabatt på sin medlemsavgift.

Feelingmätaren

OAJ kartlägger lärarnas och chefernas åsikter om välmående i arbetet med hjälp av en digital feelingmätare.

När du tar i bruk feelingmätaren får du med jämna mellanrum påståenden som gäller välmående i arbetet som du får svara på. Vi kartlägger resultaten och erbjuder möjlighet till diskussion och att komma med förslag på hur man ska utveckla arbetsvälbefinnandet och tryggheten för lärare och chefer. Delta och påverka!

Vibemetrics som är serviceproducenten insamlar datan. Dina svar kan inte kopplas till dig, för tjänsten är helt anonym, det vill säga att ingen får veta vem som har svarat vad. Det är Vibemetrics som administrerar användarrättigheterna och ansvarar för anonymitetsskyddet. OAJ:s ledning, kansli och föreningar kan titta på det insamlade materialet, men ingen kan se vem som har loggat in i systemet, svarat på påståenden eller gillat andras kommentarer. Öppna svar kan användas anonymt i OAJ:s kommunikation.

Medlemsinfo: Feelingmätare

Synsam-förmåner för OAJ:s medlemmar

Synsam erbjuder följande rabatter på normalprissatta produkter för OAJ:s medlemmar, arbetstagare och dessas familjemedlemmar:

• Glasögon, 30 procents rabatt
  • Sol- och sportglasögon, 25 procents rabatt
  • Kontaklinser, 25 procents rabatt
  • Synsam Lifestyle -avtal, 20 procents rabatt
  • Gratis synundersökning av optiker

Rabatterna kan inte kombineras med andra förmåner och är i kraft tills vidare i alla Synsam-affärer.  Visa upp medlemskortet eller berätta att du är familjemedlem.

Synsam

Instrumentarium, Nissen och Keops

Instrumentarium, Nissen och Keops ger OAJ-medlemmar och deras familjemedlemmar 30 procent rabatt på normalprissatta glasögon. Rabatten är 40 procent på köp av normalprissatta glasögon för arbetet. Som medlem får du också gratis syngranskning av optiker och glasögonrecept.

Du får 20 procent rabatt på normalprissatta solglasögon (gäller inte Oakley) och 25 procent rabatt på normalprissatta kontaktlinser. OAJ-medlemmarna och familjemedlemmarna får gratis optikergranskning för kontaktlinser, instruktioner och provlinser.

Instrumentarium erbjuder i samband med syngranskning ögonbottenfotografering för 20 euro (norm. 45) och en mera omfattande synundersökning för 45 euro (norm. 60).

Rabatterna gäller tillsvidare. Kom ihåg att visa medlemskortet.

InstrumentariumNissen» Keops

Oral tandvård

Medlemmar får 50 procents rabatt för första vårdbesöket vid Oral. Rabatten gäller tandundersökning som görs av en allmäntandläkare eller tandstensborttagning av en tandhygienist. Rabatten ges bara om besöket är ditt första hos Oral.

För senare allmänvårdbesök ges 10 procents rabatt.

Rabatterna kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Oral har cirka 80 mottagningar runt om i landet.

Uppge att du är OAJ-medlem redan vid bokningen; tfn 010 400 3400. Om du bokar tid på webben kan du i kommentarsfältet skriva att du är OAJ-medlem. Kom också ihåg att ta med medlemskortet till mottagningen. Med S-Förmånskortet får du dessutom bonus på tjänsterna.

Oral.fiAnvisningar för ny kund (på finska)

Bodymajas kroppssammansättningsmätningar

Du får 25 procents rabatt när du köper en kroppssammansättningsmätning eller ett mätpaket i förväg i webbutiken bodymaja.fi. I priset ingår test och en lättförståelig och omfattande rapport. Erbjudandet är i kraft hela år 2023

Logga in för att få rabattkoden

Elixia

Rabatten är 20 procent på minimimedlemsavgiften. Du kan också få rabatt på tilläggstjänster. Använd rabattkoden när du ansluter dig som ny medlem. Om du redan är Elixia-medlem och får rabatt, behöver du inte göra någonting.

Elixia

Medlemsinfo

Bekanta dig med alla medlemsförmåner

Som medlem har du tillgång till en mängd olika medlemsförmåner. Kom ihåg att alltid ha ditt medlemskort med dig – annars blir du utan rabatt! Den egna föreningen kan också ha egna lokala eller regionala förmåner. Likaså de riksomfattande föreningarna. Kolla eventuella förmåner direkt av föreningen!

Medlemsförmåner