OAJ 50 vuotta – yhdessä!

Nyt juhlitaan OAJ:n 50-vuotista taivalta jäsentensä äänenä, yhteisönä ja turvana. Tutustu juhlavuoden jäsenetuihin sekä yhteistyössä eri alan asiantuntijoiden kanssa laadittuun tulevaisuuspamflettiin! Tulevaisuudessakin onnistumme vain yhdessä puolustamaan laadukasta ja yhdenvertaista koulutusta, kasvatusta ja tutkimusta sekä vaalimaan ja rakentamaan tulevaisuuden sivistys-Suomea, joka on maailman paras paikka opettaa, oppia ja tutkia.

Yhdessä olemme vahvoja

Vain yhdessä tekemällä ja yhteen hiileen puhaltamalla voidaan luoda turvaa muuttuvassa työelämässä ja rakentaa tulevaisuudenkestävää ja osaavaa sivistys-Suomea.

Juhlaetuja luvassa jäsenille

Jokainen jäsen on tärkeä osa OAJ:tä. Kiitoksena tarjoamme jokaiselle jäsenellemme juhlavuoden aikana uusia etuja ja elämyksiä. Kutsumme jäsenet myös mukaan rakentamaan OAJ:n uudistuvaa strategiaa.

Yhteistyöllä eteenpäin

Maailma on tänään ihan erilainen kuin 50 vuotta sitten. Maailman edelleen muuttuessa kutsumme myös päättäjiä ja yhteistyökumppaneita tekemään Suomesta maailman parasta paikkaa opettaa, oppia ja tutkia.

Yhdessä kohti tulevia vuosikymmeniä

Suomessa on pitkään luotettu siihen, että yhdessä olemme vahvempia kuin yksin. Olemme yhdessä rakentaneet maan, jonka peruskivenä toimii tasa-arvoisen ja laadukkaan koulutusjärjestelmän tuoma osaaminen ja sivistys.

Yhdessä on myös rakennettu vahva OAJ, joka on vuodesta 1973 lähtien tehnyt Suomesta maailman parasta paikkaa opettaa, oppia ja tutkia. Olemme rakentaneet reilumpaa työelämää ja ratkaisseet kymmenien tuhansien yksittäisten jäsenten arjessa kohtaamia ongelmia. Tänäänkin OAJ tuo jäsentensä äänen niihin keskusteluihin, joissa ääni muuten hukkuisi vahvempien alle.

On tärkeää juhlia saavutuksia, mutta vielä tärkeämpää on katsoa eteenpäin. Elämme nyt ihan erilaisessa maailmassa kuin silloin, kun OAJ syntyi. Silloin, kun tv:n uutislähetykset olivat vielä mustavalkoisia ja kanavia oli vain kaksi. Nyt jokaisella on jatkuva pääsy kaiken maailman tiedon ja viihteen pariin, ja tieto on yhden sormenpyyhkäisyn päässä. Eivätkä muutokset lopu tähän.

Tänä vuonna syntyvä opettajasukupolvi on työelämässä vielä, kun OAJ täyttää 100 vuotta. Millaista opinpolkua me rakennamme heidän ensimmäisille elinvuosikymmenilleen? Entä millaista työelämää ja uraa siitä eteenpäin?

Nyt on juuri oikea aika katsoa tulevaan, ennakoida murroksia ja vaikuttaa niihin – yhdessä.

Juhlitaan yhdessä!

Jokainen jäsen on tärkeä osa OAJ:tä. Siksi haluamme juhlia yhdessä kanssanne. Tarjoamme jokaiselle jäsenellemme syksyllä 2023 uusia jäsenetuja ja elämyksiä. Kutsumme jäsenet myös mukaan rakentamaan OAJ:n uudistuvaa strategiaa.

Etkö ole vielä jäsen? Liity nyt – pidetään OAJ yhdessä vahvana!

Juhlakonsertteja jäsenille

Juhlan kunniaksi OAJ:n jäsenet pääsevät eri puolilla Suomea nauttimaan ilmaiseksi eturivin artistien konserteista. Nuolesta klikkaamalla löydät tarkempaa tietoa kustakin konsertista, linkin konsertin verkkolähetykseen sekä tietoa kunkin konserttikaupungin majoitustarjouksista.

Juha Tapio 6.10. Helsingissä

Juha Tapio esiintyy OAJ:n jäsenille Helsingin Kulttuuritalossa 6.10.

Anna Puu 14.10. Kuopiossa

Anna Puu esiintyy OAJ:n jäsenille Kuopion Musiikkikeskuksessa 14.10.

Seminaarimäen Mieslaulajat 3.11. Oulussa

Semmarit esiintyy OAJ:n jäsenille Oulun Madetoja-Salissa 3. marraskuuta.

Ellinoora 18.11. Tampereella

Ellinoora bändeineen esiintyy OAJ:n jäsenille Tampereella Tampere-talossa lauantaina 18.11.

Juhlaetuja jäsenille

Konserttien lisäksi tarjoamme syksyllä 2023 OAJ:n jäsenille erityisetuja. Lisäksi arvomme syksyn jäsenkirjeissä rahanarvoisia palkintoja. Kannattaakin varmistaa, että yhteystietosi ovat kunnossa omissa tiedoissa, jotta jäsenkirjeet löytävät sähköpostilla perille!

Juhlavuoden kirjaetu jäsenelle

Rentouttavaa, koskettavaa vai sivistävää? Historiaa, tulevaisuutta vai fiktiota? Hemmottele itseäsi mieleiselläsi teoksella, maksat vain postikulut (3,90 €). Juhlavuoden kirjaetu on voimassa 1.10.-31.12.2023.

Lue lisää ja tilaa kirja

Jäsen, hyödynnä etusi!

Viestimme syksyllä 2023 tarkemmin juhlavuoden uusista erityiseduista. Tutustu myös jatkuvasti voimassa oleviin jäsenetuihin!

Jäsenedut

Ovathan jäsentietosi ajan tasalla?

Jäsentiedot kannattaa pitää ajan tasalla, jotta voimme parhaiten valvoa etujasi. Jäsenkirjeissä kerromme syksyllä myös esimerkiksi juhlaeduista!

Omien tietojen päivittäminen

Yhdessä eteenpäin

Nyt on juuri oikea aika katsoa tulevaan, ennakoida murroksia ja vaikuttaa niihin – yhdessä. Kutsuimme juhlasyksynä 2023 aikana jokaisen jäsenen esimerkiksi vaikuttamaan OAJ:n uudistuvaan strategiaan.

Yli 8 000 jäsentä osallistui strategian valmisteluun!

Keskustellen kohti kestävää tulevaisuutta

Juhlavuonna kokoamme yhteen myös yhteiskunnan eri aloilla vaikuttavia tahoja pohtimaan, miten tärkeä rooli koulutuksella, kasvatuksella ja tutkimuksella on aikamme suurten haasteiden ratkaisemisessa.

Jäsentemme työ vaikuttaa laajasti koko yhteiskuntaan. Yhteiskunnassa tapahtuvat muutokset puoletaan vaikuttavat myös jäsentemme arkeen. Syyskuussa järjestämässämme juhlaseminaarissa ja julkaisemassamme tulevaisuuspamfletissa pureuduttiin edessämme oleviin muutoksiin sekä koulutuksen, kasvatuksen ja tutkimuksen rooliin siinä, että selviämme muutosten keskellä.

Katso juhlaseminaarimme tallenne!

Tiistaina 26.9. 50-vuotisjuhlaseminaarissa pureuduttiin koulutuksen, kasvatuksen ja tutkimuksen tähän päivään ja tulevaan. Katso seminaarin tallenne!

Opettajan ääni mukaan päätöksentekoon

OAJ tuo jäsentensä äänen mukaan heitä koskevaan päätöksentekoon. Selvitimme, mitä opettajat ajattelevat ammattinsa arvostuksesta, autonomiasta ja pedagogisesta vapaudesta.

Tutustu kyselyn tuloksiin

Pamfletti: Tulevaisuuksia Suomelle – yhdessä!

Juhlavuoden kunniaksi kokosimme tulevaisuuspamflettiin 10 kirjoitusta siitä, mistä tulemme, missä olemme ja miten matkaamme kohti kestävää tulevaisuutta. Selaa tässä tai lataa talteen!