Alueyhdistykset

Alueellinen toimintamme perustuu kaikkien jäsenryhmiemme yhteisten alueyhdistysten toimintaan.

Alueyhdistykset ovat pääosin maakuntapohjaisia, ja ne vastaavat alueellisesta edunvalvonnasta ja tekevät näkyvää koulutuspolitiikkaa. Alueyhdistykset vaikuttavat oman alueensa maakunnalliseen päätöksentekoon sekä alueellisiin ja seudullisiin hankkeisiin OAJ:n linjausten mukaisesti. Ne myös pitävät yhteyttä eri sidosryhmiin.

Alueyhdistykset tukevat paikallisyhdistyksiä ja edistävät eri opettajaryhmien välistä yhteistyötä. Yhdistykset kouluttavat paikallisia aktiiveja ja järjestävät yhteisiä tilaisuuksia.

Alueyhdistyksiä on seitsemäntoista.

Alueyhdistysten toimijat

Alueyhdistysten hallitukset valitaan vuosikokouksissa. Alueyhdistysten jäsenyhdistysten valtuuttamat edustajat käyttävät päätösvaltaa vuosikokouksissa. Alueyhdistysten hallitukset nimeävät halutessaan erilaisia toimikuntia, työryhmiä tai jaostoja, jotka valmistelevat päätöksentekoon tulevia asioita.

Alueyhdistyksissä toimii OAJ:n hallituksen valitsema alueasiantuntija, joka on alueellinen sopimusedunvalvoja, koulutuspoliittinen vaikuttaja ja OAJ:n alueellinen edustaja. Hän edustaa koko alueyhdistyksensä jäsenistöä. Joillakin alueilla on lisäksi aluetoimisto, jossa työskentelevä toimistosihteeri palvelee alueen yhdistyksiä ja jäseniä.

Tutustu omaan alueyhdistykseesi

Etelä-KarjalaEtelä-SavoKainuuKanta-HämeKeski-SuomiKymenlaaksoLappiPirkanmaaPohjanmaaPohjois-KarjalaPohjois-PohjanmaaPohjois-SavoPäijät-HämePääkaupunkiseutuSatakuntaUusimaaVarsinais-Suomi