Opetus ja tiede -työttömyyskassa

Olemme vakuuttaneet jäsenemme Opetus ja tiede -työttömyyskassassa, josta saa tukea ja turvaa työttömyyden varalle.

Jos olet OAJ:n jäsen ja jäät työttömäksi, haet ansiopäivärahaa Opetus ja tiede -työttömyyskassasta. Opetus ja tiede -työttömyyskassa palvelee OAJ:n jäseniä muun muassa työttömyysturvaan ja vuorottelukorvaukseen liittyvissä asioissa. Kaikissa näihin liittyvissä kysymyksissä kannattaa siis kääntyä suoraan työttömyyskassan puoleen.

Työttömyyskassan jäsenmaksu sisältyy OAJ:n jäsenmaksuun.

Opetus ja tiede -työttömyyskassan yhteystiedot

Opetus ja tiede -työttömyyskassa
Rautatieläisenkatu 6 (käyntiosoite Kellosilta 7)

Erityistä opetusalasta

Kaikki työttömyyskassojen maksamat etuudet perustuvat lakiin. Esimerkiksi työttömyyspäivärahaa maksetaan työttömyysturvalain mukaisesti. Työskentelyalasi ei siis vaikuta oikeuteesi saada työttömyyskassan maksamaa etuutta.

Opetusalan poikkeukselliset työaikasäädökset on kuitenkin otettu huomioon työttömyysturvalaissa siten, että opetusalan työssäoloehdosta säädetään laissa erikseen.

Tutustu kaikkiin jäsenetuihin

OAJ:n jäsenenä saat lukuisia etuja työhön ja vapaa-aikaan! Joidenkin etujen saamiseksi riittää, että näytät jäsenkorttiasi, toisiin tarvitset etukoodin. Kirjaudu, niin saat edut käyttöösi. Tarkista myös paikalliset ja alueelliset edut sekä valtakunnallisten yhdistysten edut.

Tutustu jäsenetuihin