OAJ:n kaksipäiväisessä Uusi ura -koulutuksessa käsitellään erityisesti palkkausta, uuden opettajan roolia, OAJ:n jäsenyyttä, työhyvinvointia sekä opettajan vastuita ja velvollisuuksia. Erityisesti koulutuksessa painottuvat muutokset siirryttäessä aiemmalta työuralta opettajan työhön ja sen mukanaan tuomat haasteet ja tuntemukset.

Koulutukseen voivat osallistua kaikkialta Suomesta uuden uran opettajana aloittaneet ammatillisen toisen asteen, ammattikorkeakoulun, taiteen perusopetuksen ja vapaan sivistystyön opettajat, jotka ovat OAJ:n jäseniä. OAJ:n Uusi ura -koulutus kokoaa yhteen ne ammatilliset opettajat, jotka ovat aloittaneet uuden uran opettajana viiden viime vuoden aikana. Koulutus tarjoaa työelämätaitoja ja tukea työhön, samalla OAJ:n toiminta tulee tutuksi.

Koulutuksia vetävät Uusi ura -kouluttajat ovat itsekin ammatillisen opettajauransa alkupuolella. Uusi ura -koulutus on ilmainen sisältäen matkakulut, päivärahat, majoituksen ja ateriat. Kurssi on kaksipäiväinen, perjantaiaamusta lauantai-iltapäivään. OAJ korvaa mahdollisen ansionmenetyksen perjantailta.

Osallistuminen ja ansiomenetyksen korvaaminen edellyttävät paikallaoloa koko koulutuksen ajan.  Uusi ura- koulutukseen voi osallistua vain kerran.

Keväällä 2023 järjestetään kaksi koulutusta kahdella eri paikkakunnalla: Jyväskylässä ja Helsingissä.
Voit valita kumpaan koulutukseen ilmoittaudut. Kurssille otetaan mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä
26 osallistujaa. Viimeinen ilmoittautumispäivä on noin neljä viikkoa ennen koulutuksen alkua ellei koulutus ole täyttynyt aiemmin.  Koulutukset toteutuvat, mikäli osallistujamäärä on riittävä.

24.-25.3.2023 Jyväskylä, Original Sokos Hotel Alexandra

21.-22.4.2023 Helsinki, Akavatalo

Vaikka työuraa on jo takana, on työ opettajana edelleen uutta. Uusi ura -koulutuksessa on mahdollisuus verkostoitua, saada vertaistukea, mitoittaa uudenlaista työkulttuuria ja omaksua opettajan työn lainsäädäntöä.

-    Kirjaudu jäsentunnuksillasi osoitteeseen tapahtumat.oaj.fi
-    Valitse listalta Uusi ura -koulutus ja täydennä tietosi
-    Mainitse ilmoittautumisen lisätietoja -kohdassa, jos olet liittynyt OAJ:hin, mutta jäsensivuilla      lomakettasi ei ole vielä käsitelty tai jos olet vielä SOOLin jäsen
-    Muista lopuksi vielä painaa ilmoittaudu painiketta