Nuori opettaja, verkostoidu muiden ammattilaisten kanssa ja opi uutta alalta! NOPE-koulutuksemme on räätälöity nuorten opettajien tarpeisiin.

NOPE-koulutus on OAJ:n valtakunnallisesti organisoimaa alueellisesti toteutettua koulutusta. Koulutuksia järjestetään kymmenellä alueella kaksi kertaa vuodessa kaksipäiväisinä koulutuksina. Kevään kurssit järjestetään maalis–huhtikuussa ja syksyn kurssit syys–marraskuussa. Koulutus on kaikille opettajaryhmille yhteistä.

Kurssien vetäjinä ovat OAJ:n alueelliset NOPE-kouluttajat, jotka itse ovat nuoria opettajia. Palkka-asioissa koulut­tajina ovat usein OAJ:n paikalliset aktiivitoimijat.

Kohderyhmä

Nuori opettaja, alle 35-vuotias tai alle 5 vuotta opetustyössä toiminut OAJ:n jäsen. SOOLin valmistumassa olevat jäsenet voivat osallistua kurssille, jos kurssilla on tilaa.

Ilmoittautuminen

Kurssille otetaan mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä 26 osallistujaa. Viimeinen ilmoittautumispäivä on noin neljä viikkoa ennen koulutuksen alkua ellei koulutus ole täyttynyt aiemmin. Oma alueesi määräytyy työpaikan sijainnin mukaan. NOPE-koulutukseen voi osallistua vain kerran.

Ilmoittautuminen syksyn koulutuksiin on päättynyt. Kevään koulututen ajankohdat ja paikat selviävät joulukuun aikana.

Haemme kahta uutta NOPE-kouluttajaa

⊲ 1 kouluttajaa Lapin alueelle ja 1 kouluttajaa Pohjois-Pohjanmaan alueelle

Kouluttajan tehtävänä on järjestää alueellisen työparinsa kanssa nuorille opettajille suunnattu NOPE-koulutus kaksi kertaa vuodessa. OAJ:n NOPE-koulutuksissa käsitellään palkkausta, nuoren opettajan roolia, OAJ:n jäsenyyttä, työhyvinvointia sekä opettajan vastuita ja velvollisuuksia. Kouluttajan kausi alkaa 1.1.2023. Kouluttajan tulee työskennellä alueella, jossa hän kouluttaa.

TOIVOMME, ETTÄ
⊲ Sinulla on työkokemusta opetus- ja kasvatusalan tehtävistä
⊲ Olet mielellään alle 35-vuotias
⊲ Olet osallistunut NOPE-koulutukseen
⊲ Olet aktiivinen ja sinulla on hyvät kouluttajataidot
⊲ Haluat sitoutua OAJ:n toimintaan
⊲ Sinulla on mahdollisesti kokemusta OAJ:n tehtävistä tai muusta yhdistys- tai järjestötoiminnasta

TARJOAMME:
⊲ Mielenkiintoisen ja haasteellisen tehtävän
⊲ Mahdollisuuden edistää opetusalan edunvalvontaa
⊲ Tilaisuuden kehittyä kouluttajana
⊲ Koulutuksen tehtävään ja korvauksen tehdystä työstä
⊲ Yhteistyötä innokkaassa ja osaavassa joukossa

Vapaamuotoiset hakemukset toimitetaan 30.10.2022 klo 23.59 mennessä sähköpostilla osoitteeseen katja.jarvinen@oaj.fi

Lisätietoja tehtävästä antaa erityisasiantuntija Katja Järvinen, katja.jarvinen@oaj.fi,  020 748 9572.

Jatko-NOPE

Jatko-NOPE koulutusten tiedustelut omalta alueyhdistykseltä. Alueyhdistykset aloittavat Jatko-NOPE koulutukset viimeistään lukuvuoden 2023 aikana.

Hei nuori opettaja, tule NOPE-kouluttajaksi!

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n NOPE-kouluttajien joukko etsii täydennystä.

Tallenteet ja materiaalit