Jäsen, avataan suora linja vuorovaikutukselle!

16.04.2019 - 11.25 Blogi

OAJ on jäsentensä järjestö ja jäsentensä summa. Haluamme vahvistaa vuorovaikutusta jäsenten kanssa ja jäsenten kesken. Tehdään se keväällä Facebook-liveissä!

OAJ on vahva koulutus-, kasvatus- ja tutkimusalan edun rakentaja ja valvoja. Siinä on OAJ:n valtuuston järjestölle strategiassa määräämä perustehtävä – siis se, mistä kaikessa toiminnassamme on kyse.

Strategiamme korostaa myös jatkuvaa vuorovaikutusta jäsenten kanssa. Samoin sitä, että meidän täytyy löytää uusiakin keinoja tehdä OAJ:n työtä näkyväksi.

Tälle onkin tarvetta. Viime vuonna tehdyn järjestökuvatutkimuksen mukaan vain reilut 40 prosenttia jäsenistä kertoi tuntevansa valtakunnan tason toimintaa hyvin tai erittäin hyvin.

Haluamme löytää uusia ja jäseniä mukaan houkuttelevia keinoja olla vuorovaikutuksessa.

Jotta oma järjestö tulee tutummaksi, haluamme löytää uusia ja jäseniä mukaan houkuttelevia keinoja olla vuorovaikutuksessa – siis toisaalta avata ja konkretisoida, mitä OAJ on tehnyt ja miten OAJ toimii, toisaalta myös kuunnella jäsenten näkemyksiä, ehdotuksia ja huolia. Haluamme siis hakea suoraa yhteyttä yksittäiseenkin jäseneen, vaikka järjestön päätöksenteko tapahtuu jäsenten valitsemien edustajien toimesta.

Tule mukaan Facebookissa!

Tänä keväänä järjestämme Facebookissa live-keskusteluja, joihin toivomme jäseniä ja jäsenyyttä harkitsevia mahdollisimman laajasti mukaan. Kanssani keskusteluissa on mukana asiantuntijoitamme aiheesta riippuen.

Kanssani keskusteluissa on mukana asiantuntijoitamme aiheesta riippuen.

Aloitetaan yhdessä keskiviikkona 24. huhtikuuta klo 18.30–19.30 ihan tutustumalla – siis keskustelemalla siitä, miten OAJ toimii perustehtävänsä täyttämiseksi.

Tykkää OAJ:stä Facebookissa

Klikkaa OAJ-live -tapahtumaan, jossa live-lähetyksiin pääsee mukaan!

Jutellaan ensimmäisessä livessä siitä, mikä OAJ on ja mitkä ovat sen toiminnan tavoitteet. Järjestön rakenne ja päätöksentekoprosessit kun voivat ymmärrettävästikin tuntua yksittäisen jäsenen näkökulmasta melko kummallisilta. Siitä ja jäsenyyden hyödyistä kertoo ja kysymyksiin vastaa 24.4. järjestöpäällikkömme Jenni Arnkil.

Koulutuspoliittista vaikuttamistyötä konkretisoi ensi viikon livessä koulutusasiainpäällikkömme Nina Lahtinen. Hän vastaa muun muassa toisinaan vastaan tulevaan ihmettelyyn siitä, että miksi OAJ edunvalvontajärjestönä puuttuu niin paljon koulutuspolitiikkaan.

Tule juttelemaan, kysymään ja kertomaan ajatuksistasi. Kuulemme mielellämme, mitkä olisivat tapoja, jotka houkuttelisivat juuri sinua mukaan!

Toukokuussa jatketaan vuosityöajasta, vuosityöaikakokeilusta ja hallitusneuvotteluista!

Jatketaan keskusteluja 2. toukokuuta klo 17.30–18.30 Facebook-livessä, jossa aiheena on perusopetuksen vuosityöaikakokeilu. Kokeilussa on nyt mukana vajaat 200 opettajaa, ja siitä on käyty sosiaalisessa mediassa ja opettajien kesken kasvokkainkin paljon keskusteluja. Jatketaan aiheesta yhdessä!

Ammatillisen vuosityöaikaan ja sen herättämiin kysymyksiin pureudutaan livessä 7. toukokuuta klo 18.15–19.15.

Ja kun toukokuussa hallitusneuvottelut ovat näillä näkymin jo vauhdissa, niin järjestetään vielä 13. toukokuuta klo 17.30–18.30 live-lähetys, jossa käydään kokonaisuutta läpi koulutuspoliittista edunvalvontaa luotsaavan koulutusjohtajamme Heljä Misukan kanssa.

Meillä on varmasti tuolloin luvassa paitsi OAJ:n koulutuspoliittista vaikuttamistyötä konkretisoivaa tietoa myös tiukkaa analyysia kulissien takaakin siitä, miltä hallitusneuvottelut näyttävät jäsentemme näkökulmasta.

Käy ihmeessä jo nyt tykkäämässä OAJ:stä Facebookissa klikkaa mukaan OAJ-live -tapahtumaan. Nähdään siellä jo 24. huhtikuuta!

Olli Luukkainen

OAJ:n puheenjohtaja