Tuloksia haulle "Kansainvälisyys"

Mr. Pisa Andreas Schleicher: Varhaiskasvatus lisää tasa-arvoa vain, jos sillä on kunnolla koulutetut tekijät

Ministerit ja järjestöjohtajat ottivat tänään vauhtia kansainväliseen opetusministereiden ja opettajajärjestöjen kaksipäiväiseen huippukokouksen, joka alkaa huomenna torstaina 14. maaliskuuta Espoon Dipolissa. Singaporen, Hong Kongin, Etelä-Korean ja Vietnamin ministerit pääsivät tutustumaan Jätkäsaaren päiväkotiin ja peruskouluun.

13.03.2019 Uutinen
Koulutus ratkaisee ilmastonmuutoksen ja maahanmuuton haasteita – OAJ:n eurovaalitavoitteet korostavat tutkimuksen ja kehitystoiminnan merkitystä

Eurooppa pysyy kilpailukykyisenä vain panostamalla koulutukseen, tutkimukseen, kehitystyöhön ja innovaatioihin. Opetusalan Ammattijärjestö on julkaissut konkreettisia ehdotuksia, jotka nostavat maanosamme ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun edelläkävijäksi ja globaalisti vetovoimaisimmaksi osaamiskeskittymäksi.

02.03.2019 Tiedote
Ratkaisuja Euroopalle 2019

Niin Suomessa kuin muuallakin Euroopassa eriarvoistuminen, syrjäytyminen tai esimerkiksi työttömyys ja kasvava osaajapula vaativat meiltä uutta ajattelua. Kun tulevaisuus tuntuu epävarmalta ja turvattomalta, tarvitsemme ratkaisuja, jotka rakentavat parempaa huomista ja tulevaisuutta. Onneksi me suomalaiset tiedämme jo vastauksen, emmekö vain? Kasvatus. Koulutus. Tiede. Tutkimus. #koulutusratkaisee

02.03.2019 Julkaisu
Koulutuksen oma päivä

Tänään 24.1.2019 vietetään kautta aikojen ensimmäistä kansainvälistä koulutuksen päivää. Erinomainen juttu. YK:n yleisistunto hyväksyi viime joulukuussa 59 jäsenmaan esityksen siitä, että koulutus ansaitsee oman merkkipäivän.

24.01.2019 Blogi
Jokaisen tytön osaaminen käyttöön!

Maailmanlaajuisesti 62 miljoonaa tyttöä ei pääse koskaan kouluun. Luku on pysäyttävä, jopa toivottomuutta herättävä. Näin ei kuitenkaan tule olla, mutta siihen tarvitaan myös meidän työtämme.

11.10.2018 Blogi
Hyväntuulinen startti hyvälle asialle – ”hienoa, että OAJ on täällä”

OAJ:n uusi hyvän tekemiseen ja globaaliin vastuuseen keskittyvä kampanja polkaistiin käyntiin lauantaina Maailma kylässä -festivaaleilla Helsingin Kaisaniemessä. OAJ on tänä vuonna Nenäpäivän yhtenä pääyhteistyökumppanina.

26.05.2018 Uutinen
Miten Suomi pitää kiinni korkeasti koulutetuista? Nämä 6 asiaa pitää panna kuntoon kilpailukyvyn turvaamiseksi

Opetushallitus on julkistanut tässä kuussa kaksi kyselyä, joiden mukaan Suomen vetovoimassa korkeasti kouluttautuneille on parantamisen varaa. Listasimme 6 keinoa, joilla korkeakoulutetut voidaan houkutella jäämään tai palaamaan Suomeen.

24.05.2018 Uutinen